середа, 22 листопада 2023 р.

Перегляд і обговорення романтичного фентезі режисера Марка Паланські "Пенелопа"

 

22 листопада 2023 року в Клубі європейського кіно відбулися перегляд та обговорення романтичного фентезі від британського режисера Марка Паланські «Пенелопа» (2006). У сучасному кінематографі не так багато стрічок, котрі можна віднести до жанру «казка для дорослих». Є велика кількість різноманітних містичних та фантастичних фільмів, але без класичної фінальної сцени в якій «принц» та «принцеса» врешті решт знаходять своє довгоочікуване сімейне щастя. Марк Паланські вирішив створити саме таку картину, з яскравим сюжетом та захопливими і незвичайними пригодами головних героїв, перегляд якої було влаштовано у нашому Клубі.

Дія фільму відбувається наприкінці ХХ століття у Великій Британії, в графстві Ланкашир. Пенелопа Уілхерн – аристократка, що походить з давнього, заможного роду. Правда, в її житті не все особливо радісно і прекрасно. Героїні 18 років і протягом усього свого існування, зважаючи на певні обставини, вона старанно приховує обличчя від людей з оточення. У неї є на те вагомі причини. На її сім'ю з давніх давен накладено закляття, від якого страждає головна героїня. Суть його полягає в тому, що замість витонченого носика на її обличчі можна побачити справжній п'ятачок! І зникне ця деталь тільки тоді, коли відбудеться одна подія. Дівчину по-справжньому повинен покохати хлопець з шляхетної родини, який погодиться зробити її своєю дружиною. Багато перепитій та випробувань випадають на долю Пенелопи, проте завдяки наполегливості та непохитній віри у власні сили, дівчинка з гідністю їх переборює. Її мати – жінка на ім’я Джессіка, прагне щоб дитина якомога швидше позбулася п'ятачка, що так ускладнює їй життя. Щоб посприяти цьому, Джессіка кличе в будинок потенційних наречених для доньки. Правда, всі хлопці, дивлячись на її специфічне личко, йдуть геть. Дівчину це засмучує, але перебувати в пригніченому стані Пенелопа продовжує лише до тих пір, поки не зустріне місцевого музиканта й журналіста Джонні Мартіна. Як складеться подальша доля пані Уілхерн – таємниця, яка відкриється у фіналі стрічки…

Розпочавши роботу над картиною М. Паланські сформулював основну ідею фільму: «Хіба краса лише зовні? Невже краса – це тільки зовнішня прикраса людини?». Тема співвідношення між зовнішнім та внутрішнім в людській сутності зовсім не нова, постійно висвітлюється в художній літературі і в мистецтві. Переглянувши стрічку, ми доходимо висновку: не таке принципове значення мають риси обличчя людини, не так важливо який у неї колір волосся, очей або шкіри, набагато вагоміше визначити – який колір має її душа, що за відтінки в ній переважають – темні чи світлі.

Головні ролі у фільмі виконали молоді і талановиті Крістіна Річчі та Джеймс Мак-Евой. 

Крістіна Річчі була наймолодшою у великій родині адвоката Ральфа Річчі та ріелтора Сари Мердок. Про кар'єру в кіно Крістіна мріяла ще з юних років. Її перша поява на великому екрані відбулася, коли дівчинці виповнилося всього дев'ять років. У фільмі «Русалки» Річчі з'явилася з такими зірками як Шер і Вайнона Райдер. І вже через два роки настав справжній зоряний час маленької актриси. У 1991 році її запрошують на зйомки в комедію «Сімейка Адамсів», яка і зробила Крістіну однією з найпопулярніших актрис підліткового віку. Першою дорослою і більш серйозною роботою Річчі стала картина «Крижаний шторм», де Крістіна показала свою здатність до складних драматичних ролей. Проявивши свій акторський талант у кінострічці, Річчі зарекомендувала себе як справжня майстриня перевтілення і не дивно, що після такого успіху її стали все частіше запрошувати відомі режисери. Партнерами по знімальному майданчику Крістіни були такі зірки кінематографа, як Джонні Депп, Шарліз Терон, Різ Візерспун і багато інших. На сьогоднішній день актриса зіграла у понад 65 фільмах. Крім цього Крістіна володіє своєю власною кінопродюсерскою компанією і є обличчям модного дому Louis Vuitton.

На противагу Крістіні Річчі її партнер актор і сценарист Джеймс Мак-Евой навіть і гадки не мав про акторську кар’єру – все своє дитинство, відвідуючи католицьку школу, мріяв стати священником, але доля склалася по-іншому. Спочатку він потрапив до лав Військово-морського флоту Сполученого Королівства, а потім якось одного разу відомий режисер Девід Хейман завітав до військової частини, де проходив службу Джеймс і розповів пару кумедних випадків, що трапились на знімальному майданчику. Вони настільки зацікавили Мак-Евоя, що той негайно попросив знаменитого режисера надати йому роль, так він вперше з'явився на екрані у фільмі «Сусідня кімната» в 1995 році. А відточила професійну майстерність артиста вже Королівська Шотландська Академія музики та драми, в яку Джеймс вступив з дивовижною легкістю, незважаючи на величезний конкурс. Фільмографія Джеймса Мак-Евой налічує 53 ролі.


Актори доволі вдало втілили образи своїх героїв у стрічці «Пенелопа», котра дуже сподобалась і запам’ятались глядачам…


 Підготувала координаторка Центру (Пункту) європейської інформації Наталія Рой.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар