Клуб європейського кіно
Дайджест "Федеріко Фелліні та його фільми"
Федеріко Фелліні – відомий італійський кінорежисер, класик неореалізму й авторського кіно. Фільми Фелліні – своєрідні. Вони інтимні і особисті, не позбавлені барокових, сюрреалістичних образів і присмаку абсурдистського гумору.Для всіх шанувальників творчості всесвітньо відомого кіномитця, для любителів європейського кіномистецтва Клуб європейського кіно підготував дайджест «Федеріко Фелліні та його фільми».
Кар'єра Фелліні як кіносценариста почалася завдяки знайомству з режисером Стефано Ванціною. Він брав участь у написанні сценаріїв ряду комедійних фільмів вже як співавтор-кінодраматург. Знайомство в 1945 році з Роберто Росселіні, «батьком неореалізму», вплинуло на світогляд і майбутню творчість Фелліні. Їхньою спільною роботою став сценарій до фільму «Рим – відкрите місто»(1945). Після виходу цієї стрічки Фелліні став відомий як драматичний сценарист. Потім він написав сценарії до фільмів «Дорога надії » (1950) П'єтро Джермі, «Без жалю» (1948) Альберто Латтуада і «Закриті жалюзі » (1951) Луїджі Коменчіні.
Першою режисерською роботою Фелліні став фільм «Вогні вар'єте» (1950), знятий разом з Альберто Латтуада. А в 1952 році вийшла перша самостійна стрічка «Білий шейх». Світову популярність режисеру принесли фільми «Дорога» (1954) і «Ночі Кабірії » (1957).
«Солодке життя»
Знаменитий опус Фелліні про прекрасне життя в Римі. Стрічка поклала початок співпраці режисера і актора Марчелло Мастроянні, який зіграв журналіста Марчелло Рубіні. Аніта Екберг з'являється в ролі американської акторки Сільвії. Їхня спільна сцена в фонтані Треві стала культовою в історії кіно. На прем'єрі цього фільму в Капітоль де Мілан один з глядачів плюнув Фелліні в обличчя. Стверджують, що того вечора він і Мастроянні ледь уникли лінчування. Героя Марчелло називали п’яницею, розпусником, дармоїдом. Незадоволені пропонували знищити кінострічку, а Фелліні позбавити італійського громадянства. У 1960 році картині «Солодке життя» присудили «Золоту пальмову гілку» Каннського кінофестивалю.
«Дорога»
Кінострічка, яка принесла Фелліні першу премію «Оскар». У центрі сюжету – героїня Джульєтти Мазіні, дружини і музи Фелліні: вона грає асистентку мандрівного циркача, який викупив її у матері. Фільм «Дорога» вважається не тільки одним з найкращих прикладів неореалістичної стилістики, а й однією з найбільших робіт режисера.
«Вісім з половиною»
Фільм «Вісім з половиною» вплинув на декілька поколінь кінематографістів світу. «8 ½» – одна з найвідоміших, монументальних і знакових стрічок світового кіно. Назва фільму означає його порядковий номер у фільмографії Фелліні – він на той час зняв 6 повнометражних фільмів, 2 короткометражні фільми та спільний фільм з режисером Альберто Латтуада «Вогні вар'єте»(пів фільму). Картина отримала премію «Оскар» як кращий фільм іноземною мовою. Змішання реальності і фантазій утворюють на екрані чудову сюрреалістичну картину, яка заворожує глядача і переносить в невідомий, жахливо-прекрасний світ чужих сновидінь. А там – чорно-біла плівка, чарівний Марчелло Мастроянні і музика, без якої неможливо уявити собі Фелліні: Ніно Рота, Вагнер, Чайковський і Хачатурян. Фільм багато б втратив, якби не запрошені актори. У ролі Гвідо Ансельмі знявся Марчелло Мастроянні. Картина стала другою після «Солодкого життя» спільною роботою знаменитих режисера і актора. Також у фільмі зіграли Анук Еме (дружина Гвідо Луїза), Сандра Міло (коханка Карла) і Клаудія Кардинале (актриса Клаудія).Вплив творчості великого італійця простежується в «Кримінальному чтиві» (танець головних героїв Уми Турман і Джона Траволти) Квентіна Тарантіно, «Дзеркалі» Андрія Тарковського, мюзиклі «Весь цей джаз» Боба Фоссі.
Цікаві факти про Фелліні:
- Аеропорт у Ріміні названий на честь Федеріко Фелліні
- Фелліні після здачі фільмів в прокат більше ніколи їх не дивився.
- Щоб ухилитися від служби в армії, Федеріко доводилося симулювати хвороби.
- Поняття «папараці» з’явилося на початку 60-х завдяки Федеріко Фелліні, який зробив головним героєм свого фільму «Солодке життя» фоторепортера на ім'я Папараццо. Прообразом Папараццо була реальна людина – італійський фотограф Таціо Секкіаролі, який перший звернув увагу на те, що за світлини знаменитостей, захоплених зненацька, редактори платять більше.
Трейлер до фільму "Солодке життя"
85.373
С 24
Світова кінокласика : збірник статей / упоряд. Л. І. Брюховецька. - К. : Задруга. - (Б-ка журн. "Кіно-Театр").
Вип. 6. - 2011. - 139 с. : іл. - 300 экз. - ISBN 978-966-432-098-3 : 20.00 грн.
ГРИГОРЬЕВА, АЛЛА.
ДЖУЛЬЕТТА МАЗИНА И ФЕДЕРИКО ФЕЛЛИНИ: ПОЛВЕКА ВМЕСТЕ / А. ГРИГОРЬЕВА // ЛИЧНОСТИ. - 2009. - № 3. - С. 4-31.
ЯНКОВСКАЯ, ОЛЬГА.
ФЕДЕРИКО ФЕЛЛИНИ. ВЫДУМАННАЯ ЖИЗНЬ / О. ЯНКОВСКАЯ // НАТАЛИ. - 2015. - № 1. - С. 56-62.
ШЕСТАКОВ, АНДРІЙ.
ЛЮДИНА, ЯКА ГРАЛА В ЖИТТЯ, АБО ВІЧНЕ ДИТЯ ФЕДЕРІКО ФЕЛЛІНІ / А. ШЕСТАКОВ // ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА. - 2010. - 12 лют. (№ 6). - С. 20.
Прочитати книгу Феллини Федерико «Делать фильм» (автобіографію великого режисера) можна за посиланням:: https://www.litmir.me/br/?b=121003&p=1
Немає коментарів:
Дописати коментар