середу, 19 грудня 2018 р.

Тренінг з медіаграмотності. Учасники тренінгу розвивали критичне мислення та дізнавалися про журналістську джинсу


18 грудня 2018 року у Центрі (Пункті) європейської інформації, що діє у відділі обслуговування користувачів Полтавської обласної універсальної наукової бібліотеки імені І. П. Котляревського відбувся тренінг з медіаграмотності. Учасниками тренінгу стали студенти Полтавського політехнічного коледжу Національного технічного університету  «Харківський політехнічний інститут» та їх викладач Тетянко Олег Євгенович. Долучилася до участі у тренінгу і завідувач відділу документів іноземними мовами ПОУНБ імені 
І. П. Котляревського Тетяна Іванівна Костанян. Під час тренінгу учасники дізналися про новинні стандарти, вчилися застосовувати критичне мислення та дізнавалися, що таке журналістська джинса та як її розпізнати.
Перед початком тренінгу між обома сторонами: тренером та учасниками було укладено котракт, в якому було зазначено правила поведінки тренера та учасників тренінгу.
Для встановлення розкутої атмосфери було проведено знайомство учасників тренінгу та виявлено їх очікування. Розпочався тренінг з міні-лекції «Що таке медіаграмотність? Критичне мислення – запорука медіаграмотності».
Перший блок тренінгу містив:
·         гру «Інформаційний шум» з обговоренням впливу інформаційного шуму на сприйняття новинної інформації;
·         практичний кейс: «новина: факт-судження-оцінка»;
·         мозковий штурм: «Журналістські стандарти та причини їх порушень» (використовувався відеоряд з презентації, наданої Оленою Тараненко);
·         роботу в малих групах з виявлення порушення журналістських стандартів (учасники отримували новинні повідомлення та вчилися розпізнавати ознаки порушення стандарту достовірності, стандарту точності, стандарту відокремлення фактів від суджень та оцінок);
·         роботу в малих групах «Створюємо новину» (для створення новини була використана проектно-аналітична гра «М'ясо кенгуру». Аналіз створених новинних повідомлень відбувався за схемою: Хто створив текст? З якою метою? Яка лексика цього медіатексту? Яка цільова аудиторія? Хто міг за це заплатити? Хто може отримати користь? Що не говориться  в цьому тексті, а слід було б знати?


Другий блок тренінгу містив:
·         міні-лекцію «Що таке джинса та її різновиди і ознаки» (використовувався відеоряд з презентації, наданої Оленою Тараненко);
·         перегляд відеоролика «Як створюється джинса» (наданий Оленою Тараненко)
·         зразок новинної джинси на телеканалі Інтер ("Подробности" за 13.12.2018. Сюжет про Юрія Бойка, який забезпечує пенсіонерку дровами);
·         роботу в малих групах з виявлення джинси в текстах (учасники отримували новинні повідомлення та вчилися розпізнавати ознаки джинси).

Під кінець заходу учасники висловили свої враження та оцінили, наскільки справдилися їх сподівання від тренінгу.


Тренінг медіаграмотності провела Лариса Лисенко, координатор Центру (Пункту) європейської інформації, яка брала участь у «Тренінгу для тренерів з медіаграмотності» (м. Харків, 21-23 листопада 2018 р.)

Немає коментарів:

Дописати коментар