середа, 16 жовтня 2019 р.

Відбулася гра-дебати «Злидні: боротися чи примножувати?»


Напередодні Міжнародного дня боротьби з бідністю у Центрі європейської інформації, що діє у відділі обслуговування користувачів відбулася гра-дебати «Злидні: боротися чи примножувати?». У дебатах взяли участь студенти, що вивчають право у Полтавському університеті економіки і торгівлі.
Нагадаємо, що Міжнародний день боротьби з бідністю (офіційна назва «Міжнародний день боротьби за ліквідацію злиднів») відзначається з 1993 року щорічно 17 жовтня. Він був проголошений Генеральною Асамблеєю ООН (резолюція № A/RES/47/196) у 1992 році.
Майже половина населення Землі живе за межею бідності. Базові потреби не можуть забезпечити 3,4 млрд осіб.
Якщо людина живе менше, ніж на 1,9 доларів на день, це говорить про крайню бідність.
Ще бідність вимірюють за стандартами споживання, прийнятими в суспільстві. Людина, у якої немає доступу до звичного в оточенні набору благ і послуг – бідняк. Тобто, злидні визначаються не тільки доходом або низьким споживанням товарів і послуг першої необхідності, але і низькоякісним харчуванням, недоступністю послуг освіти та охорони здоров'я, відсутністю нормальних житлових умов тощо.
На національному рівні в Україні відносну бідність визначають за медіаною витрат. Якщо родина витрачає на місяць менше від 75% медіани, то вона бідна. Якщо простими словами, це працює так: є три домогосподарства – перше витрачає в місяць 7000 грн, друге – 9000 грн, а третє – 15000 грн. Тут медіана – 9000 грн – середнє число в вибірці. А бідною вважатиметься родина, яка витрачає на місяць менше ніж 75% (6750 грн) від 9000 грн. Майже кожен четвертий в Україні за такого підходу вважається бідним.
Модератор дебатів Яна Горохова ознайомила учасників з правилами гри, та розподілила ролі. Студенти зорганізувалися у дві команди: уряд та опозиція. За таймінгом промов (48 секунд) слідкували судді.


Обговоривши проблему бідності, команди дебатували щодо методики її вимірювання. Теза навколо якої розгорнулися дебати мала таке формулювання «Країни, що розвиваються повинні використовувати індекс людського розвитку замість ВВП, як критерію вимірювання бідності».
Команда уряду стверджувала, що ВВП, як критерій вимірювання рівня бідності, є досить ефективним. Натомість команда опозиції доводила, що індекс людського розвитку (ІЛР) є більш ефективним критерієм, оскільки окрім ВВП він враховує вимірювання тривалості життя, письменність і рівень освіти.
Майбутні юристи мали добру нагоду попрактикуватися в аргументації своїх тез.

Підводячи підсумки гри-дебатів, пані Яна відзначила певні успіхи студентів у вмінні аргументувати свою точку зору і разом з тим порадила розвивати свої комунікативні навички. Також Яна Горохова розповіла студентам про Федерацію дебатів України та про можливість створення студентської команди для участі у дебатних турнірах різного рівня.

Гра-дебати дозволила студентам глибше зануритися у проблему бідності та сформувати точку зору, щодо критеріїв її оцінки в Україні.
Бібліотека вдячна за співпрацю модератору гри-дебатів Яні Гроховій та завідувачці кафедри правознавства Полтавського університету економіки і торгівлі Лаврик Галині Володимирівні.

Немає коментарів:

Дописати коментар